Přejít na obsah

NAPSALI O NÁS | 2020 - SVOS

Přeskočit menu
Přeskočit menu
NAPSALI O NÁS | 2020
OCTAVIA | Dáma značky ŠKODA
V knize Jana Tučka najdete i zmínku o pancéřované verzi Škoda Octavia: "V srpnu 1999 se uskutečnil osmý ročník mezinárodního autosalonu v Moskvě. Překvapením stánku značky Škoda se stala pancéřovaná verze limuzíny Octavia v černé metalíze s luxusní výbavou Laurin a Klement. Byla výsledkem spolupráce mladoboleslavské automobilky a Jejího vrchlabského závodu s firmou SVOS Přelouč, specializovanou na vozidla s balistickou ochranou."
SVOS | Dvacet let s Toyotou Land Cruiser
Rok 2000 pro společnost SVOS Přelouč znamenal počátek nové významné etapy v její činnosti. Tento rok totiž bránu závodu opustil první pancéřovaný automobil Toyota Land Cruiser, tenkrát to byl model 100. V té době již měla společnost SVOS mnoho zkušeností s konstrukcí, projektováním a výrobou balisticky upravených vozidel ...
SVOS | Dvadsať rokov s Toyotou Land Cruiser
Česko, 27. november 2020 (AM) – Rok 2000 pre spoločnosť SVOS Přelouč znamenal počiatok novej významnej etapy v jej činnosti. Tento rok totiž bránu závodu opustil prvý pancierovaný automobil Toyota Land Cruiser, vtedy to bol model 100. V tom čase už mala spoločnosť SVOS veľa skúseností s konštrukciou, projektovaním a výrobou balisticky upravených vozidiel ...
TRAAM | ARMÁDNY MAGAZÍN
S postupne sa zvyšujúcou produkciou pancierových áut vo SVOS, spol. s r.o. a s tým stúpajúcou závislosťou na zahraničných subdodávateľoch, ktorí boli často nespoľahlivými a s veľkým termínovaných sklzom dodávok, musela firma stále častejšie riešiť otázku, či nezačať s vlastnou výrobou ...
TRAAM | ARMÁDNY MAGAZÍN
S postupne sa zvyšujúcou produkciou pancierových áut vo SVOS, spol. s r.o. a s tým stúpajúcou závislosťou na zahraničných subdodávateľoch, ktorí boli často nespoľahlivými a s veľkým termínovaných sklzom dodávok, musela firma stále častejšie riešiť otázku, či nezačať s vlastnou výrobou ...
TRAAM | ČTK
S postupně se zvyšující produkcí pancéřovaných aut ve SVOS Přelouč a s tím stoupající závislostí na zahraničních subdodavatelích, kteří byli často nespolehlivými a s velkým termínovým skluzem dodávek, musela firma stále častěji řešit otázku, zda nezačít s vlastní výrobou balisticky odolných a bezpečnostních skel. Produkce takových skel by zcela eliminovala závislost na nákupu ...
TRAAM | ČTK | PROTEXT
S postupně se zvyšující produkcí pancéřovaných aut ve SVOS Přelouč a s tím stoupající závislostí na zahraničních subdodavatelích, kteří byli často nespolehlivými a s velkým termínovým skluzem dodávek, musela firma stále častěji řešit otázku, zda nezačít s vlastní výrobou balisticky odolných a bezpečnostních skel. Produkce takových skel by zcela eliminovala závislost na nákupu ...
TRAAM | METRO
S postupně se zvyšující produkcí pancéřovaných aut ve SVOS Přelouč a s tím stoupající závislostí na zahraničních subdodavatelích, kteří byli často nespolehlivými a s velkým termínovým skluzem dodávek, musela firma stále častěji řešit otázku, zda nezačít s vlastní výrobou balisticky odolných a bezpečnostních skel. Produkce takových skel by zcela eliminovala závislost na nákupu ...
TRAAM | i60
S postupně se zvyšující produkcí pancéřovaných aut ve SVOS Přelouč a s tím stoupající závislostí na zahraničních subdodavatelích, kteří byli často nespolehlivými a s velkým termínovým skluzem dodávek, musela firma stále častěji řešit otázku, zda nezačít s vlastní výrobou balisticky odolných a bezpečnostních skel. Produkce takových skel by zcela eliminovala závislost na nákupu ...
TRAAM | ČTK | INFOBANKA
S postupně se zvyšující produkcí pancéřovaných aut ve SVOS Přelouč a s tím stoupající závislostí na zahraničních subdodavatelích, kteří byli často nespolehlivými a s velkým termínovým skluzem dodávek, musela firma stále častěji řešit otázku, zda nezačít s vlastní výrobou balisticky odolných a bezpečnostních skel. Produkce takových skel by zcela eliminovala závislost na nákupu ...
TRAAM | SATELITNÍ VYSÍLÁNÍ
S postupně se zvyšující produkcí pancéřovaných aut ve SVOS Přelouč a s tím stoupající závislostí na zahraničních subdodavatelích, kteří byli často nespolehlivými a s velkým termínovým skluzem dodávek, musela firma stále častěji řešit otázku, zda nezačít s vlastní výrobou balisticky odolných a bezpečnostních skel. Produkce takových skel by zcela eliminovala závislost na nákupu ...
Dvě desítky let upravených Toyot ze SVOS
Už dvě desítky let vyjíždějí z Přelouče upravené Toyoty. Odolají i výbuchům
Rok 2000 pro společnost SVOS Přelouč znamenal počátek nové významné etapy v její činnosti. Tento rok totiž bránu závodu opustil první pancéřovaný automobil Toyota Land Cruiser.

"Jednalo se o model 100," vzpomíná Jaroslav Černý, zakladatel společnosti a generální ředitel. V té době již měla společnost SVOS mnoho zkušeností s konstrukcí, projektováním a výrobou balisticky upravených vozidel.

Nenápadné bezpečí.
Nenápadné bezpečí. V Přelouči vyrobí každý rok stovky pancéřovaných aut
Už zhruba pět tisíc automobilů se areálu firmy SVOS Přelouč proměnilo z běžného provedení na speciály, ve kterých se může posádka cítit bezpečně. Třeba také v oblastech, kde v podstatně každý den hrozí riziko útoku životu nebezpečnými zbraněmi. V Přelouči se totiž specializují na výrobu pancéřovaných automobilů. “Každý rok jich vyrobíme několik stovek a každý rok také máme zprávy o tom, že na několik z nich byl podniknut útok. Všechna odolala,” říká mamažer Ladislav Pék.

Off-roady pro ozbrojené složky
Toyoty Land Cruiser pro OSN
Společnost SVOS Přelouč i v době krizové situace v souvislosti s Covid-19 pokračovala ve své výrobní činnosti za respektování všech nařízených opatření.  Cílem bylo dostát plnění podepsaných kontraktů. Koncem května tak společnost v termínu dokončila, předala a odeslala sérii 20 vozidel Toyota Land Cruisert 20 pro OSN.

Reportáž ČT 1 Perun
MF Dnes | Pancéřované Toyoty Land Cruiser ze SVOS
Pancéřované TOYOTY Land Cruiser

PŘELOUČ
Společnost SVOS Přelouč předala sedm speciálně upravených pancéřovaných vozidel Toyota LC 200 pro blíže nespecifikovaného evropského klienta. Firma tak navázala na nedávnou expedici obdobných automobilů pro Organizaci spojených národů.
„Jedná se o evropského klienta, který se pro nás rozhodl na základě vyhlášeného mezinárodního tendru, v němž jsme vyhráli. K jeho rozhodnutí určitě přispěly naše reference i renomé v segmentu pancéřovaných vozidel. Navíc se v případě tohoto klienta jedná o pilotní zakázku,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Štěpán Černý.
Vozidla jsou na bázi Toyoty LC 200 s doplněním konkrétních požadavků zákazníka.
„O jejich přesné specifikaci nemůže společnost z pochopitelných důvodů hovořit. Úpravy však zahrnovaly prvky pasivní i aktivní ochrany s maximální snahou zachovat dobré vlastnosti a vysokou úroveň balistické a protiminové ochrany, což umožňuje využít vozidlo také v nebezpečném prostředí s maximální ochranou posádky,“ uvedl mluvčí firmy Karel Šimána.

Zdroj: Mladá fronta DNES | Rubrika: Kraj Pardubický | Strana 14 | Téma: SVOS | Vydavatel: Mafra, a.s. | Periodicita: deník

AUTOMIX
Pancéřovaná TATRA 613
V roce 1996 ve společnosti SVOS Přelouč vyrobili vůbec první pancéřovaný automobil v historii firmy. Byl jím vůz Tatra 613. I díky tomu se postupně rozjela výroba balisticky chráněných automobilů různých značek, kterých do současnosti firma vyprodukovala na pět tisíc.

Počátkem 90. let byl vůz Tatra 613 v různých variantách nesporně nejrozšířenějším služebním automobilem vyšší kategorie. Používali ho prezidenti, členové vlád a ředitelé státních podniků. Kromě základní verze se postupně objevila i jiná provedení. Celkově se automobilů Tatra 613 vyrobilo podle některých pramenů okolo devíti tisíc; jiné zdroje uvádějí přes 11 tisíc kusů ... více

armyweb.cz
Speciální pancéřovaná TATRA 613
roce 1996 ve společnosti SVOS Přelouč vyrobili vůbec první pancéřovaný automobil v historii firmy. Byl jím vůz Tatra 613. I díky tomuto vozu se postupně rozjela výroba balisticky chráněných automobilů různých značek, kterých do současnosti firma vyprodukovala na pět tisíc.

Počátkem 90. let byl vůz Tatra 613 v různých variantách nesporně nejrozšířenějším služebním automobilem vyšší kategorie. Používali ho prezidenti, členové vlád a ředitelé státních podniků. Kromě základní verze se postupně objevila i jiná provedení. Celkově se automobilů Tatra 613 vyrobilo podle některých pramenů okolo devíti tisíc; jiné zdroje uvádějí přes 11 tisíc kusů. . ... více

AUTO.CZ
Takovou Tatru 613 jste možná ještě neviděli.
Víte, že v Technickém muzeum Tatra v Kopřivnici mají unikátní pancéřovanou Tatru 613?

Limuzína, kterou v roce 1996 upravila společnost SVOS Přelouč, je svým způsobem jediná svého druhu. Vznikl totiž jen jediný prototyp.

Ale vezměme to popořádku. Počátkem 90. let u nás Tatra 613 byla nejrozšířenějším služebním automobilem vyšší kategorie. Používali ji politici i ředitelé státních podniků ... více

Svět motoru / 15. 6. 2020 / 01
Svět motoru / 15. 6. 2020 / 02
czdefence.cz
SVOS Přelouč nadále zajišťuje bezpečí svých klientů
Společnost SVOS Přelouč má zákazníky prakticky po celém světě. Od svého založení v roce 1992 firma jim dodala téměř 5 000 pancéřovaných civilních osobních, užitkových a speciálních vozidel. Firma i v současné nelehké situaci pokračuje ve výrobě za přísného dodržování všech nařízených opatření. Výrazně exportní firma je i nadále v kontaktu se svými zahraničními klienty, i když mají dodávky vozidel v současné situaci svá specifika.

„Naši pracovníci samozřejmě nevyjíždějí na jednání do zahraničí a nepřijíždějí k nám ani zahraniční návštěvy, avšak i přesto pokračujeme v plnění nasmlouvaných zakázek. Naši zákazníci si vozidla pořizují kvůli zajištění své bezpečnosti a rizika, proti nimž se chrání, bohužel ani v současné chvíli nevymizela,“ konstatuje generální ředitel Jaroslav Černý. „Stejně jako další exportní firmy využíváme klasické komunikační kanály – telefony, maily, videokonference. Jsme však limitováni skutečností, že ve značné míře pracujeme s citlivými údaji, takže musíme pracovat v režimu co nejvyššího zabezpečení této komunikace. Na to jsou však naši zákazníci většinou zvyklí, takže to nepředstavuje problém. Zákazníci akceptují například předání vozidel před odesláním pouze dokumentační formou, aniž by si vůz skutečně fyzicky prohlédli. Jde o důkaz naprosté důvěry v naší práci, která nás velmi těší.“ Nad rámec běžných úkonů společnost zajišťuje dezinfekci vozidel v různých stupních výroby  i před odesláním a přijala i režimová opatření, která mají jak chránit zaměstnance, tak zajistit bezinfekčnost dodávaných vozidel.

Od 14. dubna mohou občané v nezbytných a jasně odůvodněných případech vycestovat do zahraničí, což se týká také služebních cest. „Rozhodnutí ministerstva vnitra s největší pravděpodobností nebudeme využívat,“ říká Jaroslav Černý. „Naši klienti jsou například ze vzdálenějších destinací, takže cesta za nimi je za současného omezení leteckého provozu téměř nemožná. Komplikací by pak byla i následná čtrnáctidenní karanténa. Naštěstí ale i toto zákazníci chápou a stávající režim přejímek a dodávek budeme používat po delší dobu.“

Nehledě na současnou situaci firma pokračuje v realizaci některých projektů se zahraniční účastí. „U jednoho z nich – nové variantě bojového vozidla Perun 4x4 v celopancéřovém provedení zatím pracujeme na ryze české variantě,“ uvádí Jaroslav Černý. “Alternativu se zahraničními prvky jsme připraveni realizovat po uvolnění situace. Projektově je vše připravené. Původně jsme chtěli toto vozidlo představit veřejnosti v červnu ve světové premiéře na obranném veletrhu Eurosatory v Paříži. Protože se tato výstava nebude konat, k prezentaci vozidla Perun 4x4 v celopancéřovém provedení chceme využít dálkové prezentace našim potenciálním tuzemským a zahraničním zákazníkům, včetně představitelů   armád NATO i dalších ozbrojených sil. Detaily o předvedení sdělíme v následné době.“

Zdroj: czdefence.cz | článek "SVOS Přelouč nadále zajišťuje bezpečí svých klientů"

Reportáž ČT 1 Perun
Reportáž ČT 1 Perun
autickar.cz
Hra na četníky a lupiče
Pod souslovím ‘služební auto’ si většina z nás představí něco jako šedivou Octavii s motorem TDI pod kapotou. Může to ale být o mnoho zajímavější, třeba i u policie.

Přiznám se ale, že já už mám vybráno. Až si budeme hrát na četníky a lupiče, chci být na straně práva za volantem policejní Toyoty. Strážci zákona tyhle krasavce nakoupili koncem loňského roku a uznejte sami, že takle má vypadat policejní auto. Land Cruiser 200 není žádné naleštěné SUV, toto je skutečně drsné auto pro drsné policisty. Tyhle kousky jsou nadto ještě pořádně upraveny firmou SVOS, takže tu najdete řádnou balistickou ochranu.  Podrobnosti jsou z taktických důvodů předmětem tajemství, ale lze očekávat plnotučný zážehový osmiválec pod kapotou, samozřejmostí jsou majáky a výrazné polepy, ačkoli tomuto drobečkovi byste se klidili z cesty i kdyby žádný maják na střeše neměl. Teď už bad boys nemají šanci.

Zdroj: www.autickar.cz | článek "Hra na četníky a lupiče"
ATM
Griffon a VEGA
Potenciál vozidel kategorie MRAV V roce 2019 převzala francouzská armáda 92 nových obrněných vozidel VBMR Griffon. Tento typ má tvořit jeden z uhelných kamenů jejího vozového parku a jeho schopnosti dokazuje i novy kontrakt z ledna 2020 na verzi se 120mm minometem. Není ale bez zajímavosti, že srovnatelný obrněnec byl již před několika lety vyvinut i českým zbrojním průmyslem.  ... více
ČT1
Otazníky kolem soutěže na obrněnce Perun
Další informace o prúběhu kauzy veřejné zakázky obrněnce PERUN v reportáži České Televize  ... více
Svět Motoru
Až k nevíře, co vydrží východočeské pancíře
V Přelouči umějí vyrobit osobáky, s nimiž výbuch granátu nebo proud střel ze samopalu nic neudělá. Patří mezi ně i vládní superby, které slouží po celém světě. Co dalšího tyhle speciály zvládnou? Běžný smrtelník se sem asi dostane těžko. „Ne! Normální člověk má k nám upřen vstup totálně,“ upřesňuje u střežené recepce dvojice mužů, již si nepřejí být jmenováni. Hlídaná brána patří přeloučské společnosti SVOS, která od roku 1992 vyrábí nejrůznější obrněnou techniku, a hlavně pancéřovaná auta. „Každý rok jich vyprodukujeme kolem tří stovek. ... více
Pardubický Deník
Kauza Perun míří k soudu
Před nedávnem se přeloučská společnost SVOS dozvěděla, že jejich vozy Perun, určené pro speciální jednotku, neprošly vojskovými testy. S armádou se přeloučští chtěli domluvit mimo soudní síň. To se však nepovedlo a  společnost zahájila právní kroky pro vymáhání svých práv a ochranu dobrého jména. Na ministerstvo tak míří dvě žaloby ... více
Návrat na obsah